راهنمایی‌های رایانه

راهنمایی‌هایی در زمینه‌ی رایانه و برنامه‌های آن

راهنمایی‌های رایانه

راهنمایی‌هایی در زمینه‌ی رایانه و برنامه‌های آن

  • ۰
  • ۰

دریافت فیلم
حجم: ۴/۹۷ مگابایت
مدت زمان: ۱ دقیقه ۴۸ ثانیه

 

برای اینکه رایانه در بهترین حالت ممکن کار کند، باید هارد آن را یکپارچه سازی کنیم، یا فایل‌های روی هارد را یکی کنیم؛ به این ترتیب سرعت دسترسی سیستم عامل به فایل‌ها بهتر می‌شود. اگر هارد دیسک، مدت‌ها است که یکپارچه سازی نشده است و فایل‌ها و پوشه‌ها بی نظم شده‌اند، عملکرد دستگاه پایین آمده و سرعت دستگاه کاهش می‌یابد؛ در این حالت بهترین کار، یکپارچه سازی دیسک است.
قبل از شروع بهتر است یادآور شویم که یکپارچه سازی، تنها به روی هارد درایو (هارد HDD)، بهترین نتیجه را می‌دهد  و برای درایوهایی مانند SSD پیشنهاد نمی‌شود.
🔹هارد دیسک فایل‌ها را به ترتیب می‌چیند، اما وقتی فایل را پاک می کنیم یا فایلی را به مکان دیگری انتقال می دهیم، چیدمان فایل ها به هم می‌خورد و هارد دیسک برای پیدا کردن آن فایل‌ها مدت بیشتری را صرف می‌کند و در نتیجه عملکرد رایانه کندتر می‌شود.

تفاوت هارد HDD و SSD:

🔹هارد HDD: این هارد از چند صفحه چرخان طبقاتی (پلتر) و یک سر سوزنی شکل (هد) تشکیل شده است، در هارد HDD اطلاعات توسط سر سوزنی شکل (هد) روی صفحات چرخان ذخیره می‌شود؛ بنابراین هر زمانی که رایانه بخواهد به اطلاعات دسترسی پیدا کند، آن سر سوزنی به مکانی که اطلاعات در آن قرار دارند رفته و آنها را می خواند و سپس آن اطلاعات را در اختیار رایانه قرار می‌دهد.
🔹هارد SSD: این هارد، دیسک حالت جامد است یا به زبان ساده تر میتوان گفت: «هارد SSD  نسخه پیشرفته تر و با ابعاد بزرگتر فلش مموری است» و همانطور که می‌دانید دیگر هیچ قسمت متحرکی درهارد SSD  بر خلاف هارد HDD وجود ندارد.
🔹قیمت و سرعت هارد SSD بیشتر از هارد HDD است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است