راهنمایی‌های رایانه

راهنمایی‌هایی در زمینه‌ی رایانه و برنامه‌های آن

راهنمایی‌های رایانه

راهنمایی‌هایی در زمینه‌ی رایانه و برنامه‌های آن

  • ۰
  • ۰

بلاگیکس

ایجاد وبلاگ:

🔹برای ایجاد وبلاگ می توانید در بلاگیکس ثبت نام کنید و به صورت رایگان وبلاگ ایجاد کنید. سایت بلاگیکس برای گوشی ها نیز بهینه سازی شده است و در گوشی نیز به خوبی نمایش داده می شود؛ بلاگیکس اپلیکیشن اندرویدی هم دارد که می توانید برای مدیریت وبلاگ خود در گوشی از آن استفاده کنید.

 

در بلاگیکس هنوز فضای آپلود برای فایل های وبلاگ وجود ندارد و باید فایل های خود را در یک فضای دیگر بارگذاری کنید و با استفاده از لینک، از آن فایل در پست هایتان استفاده کنید. شما می توانید از سایت های اشتراک فایل رایگانی که وجود دارد برای این کار استفاده کنید. در این مطلب در وبلاگ دنیای کامپیوتر! شما می توانید با ۵ سایت اشتراک فایل رایگان آشنا شوید.

 

ایجاد حساب کاربری:

🔹برای ایجاد وبلاگ ابتدا باید در blogix.ir روی "ورود / ثبت نام" کلیک کنید؛ در پایین صفحه در متن "حساب ندارید؟ ثبت نام کنید" روی "ثبت نام" کلیک کنید. بعد از ثبت نام می توانید وبلاگ خود را با نشانی دلخواه و با پسوند blogix.ir بسازید؛ شما بعد از این می توانید با ورود به سایت blogix.ir (یا برنامه اندرویدی بلاگیکس) و کلیک کردن روی "ورود / ثبت نام" مشخصات خود را وارد کنید به صفحه مدیریت وبلاگ (میز کار) وارد شوید و با کلیک کردن روی "علامت مداد" در پایین صفحه یا "ایجاد پست" در منوی سمت راست صفحه (در گوشی باید روی علامت سه خط بزنید و از فهرست باز شده روی "ایجاد پست" بزنید.) در این صفحه می توانید متناسب با نیازتان گزینه مورد نظر را برای ایجاد پست انتخاب کنید.

 

ایجاد پست:

🔹برای ایجاد مطلبی که هم عکس دارد و هم متن و حتی ممکن است فیلم نیز داشته باشد، روی "چند رسانه ای" یا "چند رسانه ای حرفه ای" کلیک کنید؛ گزینه "چند رسانه ای حرفه ای" یک ویرایشگر حرفه ای تر که امکانات بیشتری دارد را در اختیار شما قرار می دهد.

نکته: اگر می خواهید کل مطلب در یک صفحه باشد، تمام متن خود را در قسمت "محتوا" بنویسید؛ اما اگر می خواهید در وبلاگ قسمتی از مطلب به عنوان مقدمه نمایش داده شود و مطلب اصلی در یک صفحه مجزا نمایش داده شود که با کلیک کردن روی ادامه مطلب مطلب اصلی نمایش داده شود، مقدمه را در قسمت "محتوا" بنویسید، سپس روی "ادامه مطلب" کلیک کنید و مطلب اصلی را در آنجا بنویسید.

 

🔹برای ایجاد مطلبی که چند عکس دارد که به صورت اسلاید نمایش داده می شوند و با کلیک کردن روی فلش سمت راست و فلش سمت چپ عکس ها جا به جا می شوند، روی "اسلایدر" کلیک کنید؛ شما می توانید یک متن نیز به انتهای آن اضافه کنید. اسلایدر ها هم می توانند شامل ادامه مطلب باشند که با کلیک کردن روی "ادامه مطلب" نمایش داده شوند.

 

🔹برای ایجاد مطلبی که فقط یک عکس دارد و هیچ متنی ندارد، روی گزینه "تصویر" کلیک کنید. متنی که در قسمت "متن جایگزین تصویر (alt)" نوشته می شود در صورت لود نشدن (نمایش داده نشدن) تصویر نشان داده می شود.

 

🔹برای ایجاد یک نظرسنجی که روی گزینه "نظر سنجی" کلیک کنید. در این حالت شما می توانید یک متن، عکس و ... قبل از نظرسنجی قرار دهید، سپس در قسمت "سوال نظر سنجی" سوال را وارد کنید و در قسمت "گزینه های نظر سنجی" گزینه ها را به ترتیب بنویسید (ابتدا گزینه اول را بنویسید، سپس روی Enter بزنید، گزینه بعدی را بنویسید و دوباره روی Enter بزنید و ...). به این ترتیب بخشی که در قسمت "محتوا" وارد شده است در وبلاگ نمایش داده می شود، برای شرکت در نظرسنجی، باید روی "نظر دهید" کلیک کنید و در آن قسمت، گزینه ها و سوال نظرسنجی نمایش داده می شوند.

 

مدیریت و ویرایش پست ها:

🔹برای مدیریت و ویرایش پست ها باید در منوی سمت راست روی "پست ها" کلیک کنید. (در گوشی باید روی علامت سه خط کلیک کنید و از آنجا روی "پست ها" بزنید.) در این قسمت می توانید پست ها را حذف کنید و یا آنها را ویرایش کنید. برای ویرایش هر پست روی نام آن پست کلیک کنید.

نکته: در پست های نظرسنجی نمی توان گزینه ها را ویرایش کرد و فقط می شود قسمت محتوا و سوال نظرسنجی را ویرایش کرد.

 

ابزار گفتمان:

🔹بلاگیکس به صورت پیش فرض یک ابزار پشتیبانی برای وبلاگ دارد که برای دسترسی به آن باید از منوی سمت راست روی "گفتمان" کلیک کنید. (در گوشی باید روی علامت سه خط کلیک کنید و از آنجا روی "گفتمان" بزنید.) که شما می توانید کد آن را در بخش "تنظیمات" در قسمت "کد های جاوا اسکریپت" قرار دهید و به این ترتیب ابزار گفتمان برای وبلاگ شما فعال می شود. در بخش "گفتمان نویسندگان" نیز می توانید با بقیه وبلاگ نویسان در بلاگیکس مکالمه کنید. (همینطور در صورت تمایل می توانید از ابزار گفتینو یا ابزارهای مشابه نیز برای این کار استفاده کنید.)

نکته: برای فعال کردن ساده تر ابزار گفتینو در بلاگیکس، می توانید کد ابزار گفتینو را در بخش "تنظیمات" در قسمت "کد های جاوا اسکریپت" قرار دهید.

 

گشت و گذار:

🔹شما می توانید از منوی بلاگیکس، روی "گشت گذار" کلیک کنید. در این بخش می توانید از آخرین اخبار بلاگیکس و همینطور پست هایی که اخیرا منتشر شده اند، با خبر شوید.

 

بازارچه:

🔹شما می توانید از منوی بلاگیکس روی "بازارچه" کلیک کنید. در این بخش شما می توانید محصولات کاربران دیگر بلاگیکس را خریداری کنید. همچنین می توانید از بلاگیکس حمایت کنید و یا با خرید سکه، امکانات اختیار (مثل حذف تبلیغ برای یک ماه) را خریداری کنید. در بخش کمپین ها نیز می توانید از کمپین "فضای آپلود رایگان" حمایت کنید، اگر این کمپین تکمیل شود، یک فضای آپلود به بلاگیکس اضافه می شود که می توانید سریع تر و راحت تر فایل های خود را در آن بارگذرای کنید یا از کمپین "نمایش تمام وبلاگ ها بدون تبلیغات" حمایت کنید که اگر تکمیل شود حداقل تا ۶ ماه دیگر در هیچ یک از وبلاگ های بلاگیکس تبلیغ نخواهد شد.


نکات:

🔹برای قرار دادن فیلم های آپارات در وبلاگ، ابتدا وارد سایت آپارات شوید، روی فیلمی که می خواهید در وبلاگ درج کنید، کلیک کنید، سپس روی "سه نقطه" و بعد روی "دریافت کد امبد" کلیک کنید (یا روی "علامت اشتراک گذاری" کلیک کنید و از آنجا روی "Embed" که علامتی شبیه به "< >" دارد کلیک کنید)، سپس با زدن روی علامت کپی یا با کلیک کردن روی آن کد و زدن کلید های Ctrl+A برای انتخاب همه و سپس با زدن کلید های Ctrl+C آن را کپی کرده و در وبلاگ و در بخش "ایجاد پست" در فهرست ویرایشگر روی "منبع" کلیک کنید، روی بخش مطلب (بخش زیر فهرست ویرایشگر) کلیک کرده و آن کد را جای گذاری کنید؛ سپس دوباره روی "منبع" کلیک کنید و سپس روی خط قرمز که در قسمت بالای بخش مطلب وبلاگ قرار دارد (خطی که علامت یک پیکان (فلش) را دارد که به پایین و سمت راست اشاره دارد و وقتی موس را روی آن قرار می دهید نوشته "قرار دادن بند در اینجا" را می بینید) کلیک کنید تا به خط بعد بروید و بتوانید متن خود را در زیر فیلم بنویسید.


🔹بلاگیکس قالب های آماده زیادی دارد که شما می توانید در بخش "تنظیمات" در دسته بندی "شخصی سازی" و در قسمت "قالب های آماده" قالب هایی که وجود دارد را مشاهده کنید؛ گزینه "پیش نمایش" نیز وجود دارد که شما می توانید با کلیک کردن روی آن، ببینید اگر این قالب را انتخاب کنید، وبلاگ شما چگونه خواهد شد. همینطور با کلیک کردن روی "علامت تیک" می توانید قالب را برای وبلاگ تان انتخاب کنید.

 

🔹در بخش "تنظیمات" در دسته بندی "شخصی سازی" و در قسمت "ابزار های آماده" نیز ابزارهایی مثل "بالابر" (کلیدی که با کلیک روی آن به ابتدای صفحه می روید)، "جستجو"، "آمار بازدید" و ... وجود دارد که شما می توانید از آنها نیز استفاده کنید؛ برای فعالسازی ابزارها، کد ابزار را در بخش "تنظیمات" در قسمت "کد های جاوا اسکریپت" جایگذاری کنید.

 

🔹بلاگیکس امکان افزودن نویسنده هم دارد و شما می توانید در بخش "میز کار" و در قسمت "نویسندگان" روی "علامت افزودن نویسنده" کلیک کنید و اگر کاربر حساب بلاگیکس دارد، فقط "نام نویسنده" و "نام کاربری نویسنده" را وارد کنید. اما اگر کاربر حساب بلاگیکس ندارد، باید برای او رمز عبور نیز قرار دهید. در این بخش شما می توانید دسترسی های نویسنده را نیز تنظیم کنید و به بخش هایی که می خواهید نویسنده دسترسی داشته باشد، به او اجازه دسترسی دهید.

 

🔹در قسمت "میز کار" نمودار "آمار بازدید وبلاگ" هم نمایش داده می شود که شما می توانید با کلیک کردن روی آن، از جزئیات آمار بازدید و درآمد کسب شده از تعداد بازدیدکنندگان، مطلع شوید.

نکته: در وبلاگ هایی که با بلاگیکس ساخته می شوند، تبلیغ صورت می گیرد، هر چه آمار بازدید وبلاگ شما بالاتر باشد، کاربران بیشتری تبلیغ ها را مشاهده می کنند و بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات، به مدیران وبلاگ ها تعلق می گیرد که در این بخش قابل دریافت است.


🔹بلاگیکس از امکان SSL نیز پشتیبانی می کند، یعنی اگر در قسمت "تنظیمات" و در بخش "تنظیمات کلی" گزینه "بارگذاری امن | HTTPS" فعال باشد، وبلاگ شما در هر حالت، به صورت https (امن) باز می شود. اگر به تازگی می خواهید یک وبلاگ در بلاگیکس ایجاد کنید، این گزینه برای وبلاگ شما به صورت پیش فرض فعال خواهد شد، اما اگر کمی قبل تر در بلاگیکس وبلاگ ایجاد کرده اید و هنوز وبلاگ شما به صورت امن باز نمی شود، می توانید این گزینه را فعال کنید تا وبلاگ شما نیز به صورت https (امن) باز شود.


نشانی: سایت بلاگیکس

دانلود اپلیکیشن اندرویدی بلاگیکس از مایکت - بازار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات (۳)

من نمیتونم وارد بلاگیکس بشم چون میزنه نام کاربری یا رمز عبور اشتباه هست

پاسخ:
سلام، در بلاگیکس ثبت نام کرده‌اید؟
اگر ثبت نام کرده‌اید و نام کاربری را هم درست وارد می‌کنید، شاید رمز را اشتباه می‌زنید!

در صورت نیاز می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما یا ایمیل با پشتیبانی بلاگیکس ارتباط برقرار کنید.

موفق باشید.

ممنون از پست جالبتون،

تازه با بلاگیکس آشنا شدم،

چقدر عالی و روون به نظر میاد،

بنظرم یک رقیب خیلی قوی برای سایت های وبلاگ ایرانی شاید حتی خارجی هم باشه،

ممنون از پستتون ❤️

پاسخ:
خواهش میکنم 🙏، نظر لطفتان است. 🌹
  • پادکست طلوع بینهایت
  • پادکست طلوع بی‌نهایت را می‌توانید از طریق پلتفرم زیر گوش کنید
    👇


    https://enama.ir/Tolouebinahayat

    جهت کمک مالی به پادکست ما به لینک زیر مراجعه کنید 
    https://www.payping.ir/d/SeUA