راهنمایی‌های رایانه

راهنمایی‌هایی در زمینه‌ی رایانه و برنامه‌های آن

راهنمایی‌های رایانه

راهنمایی‌هایی در زمینه‌ی رایانه و برنامه‌های آن

  • ۰
  • ۰

ویرایشگر ارسال نظرات بلاگ بیان امکانات مختلفی دارد که در این مطلب با آنها آشنا می شویم.

تاکید متن (توپر، خمیده، زیر خط دار و خط خورده):

  • با زدن روی توپر، متن ما توپر می شود و بیشتر به چشم می آید.
  • با زدن روی خمیده، متن ما خمیده می شود، یعنی کمی کج می شود.
  • با زدن روی زیر خط دار، زیر متن انتخاب شده خط کشیده می شود.
  • با زدن روی خط خورده، روی متن خط کشیده می شود و متن خط می خورد.

برداشتن فرمت:

این گزینه برای تبدیل متن به حالت ساده است، مثلا اگر بخشی از متن توپر است، یا خمیده است، یا قسمتی از متن چپ چین است و بخش دیگری راست چین است. با زدن روی این گزینه، متن به حالت ساده بر می گردد و راست چین می شود، سپس می توانید استایل مورد نظر خود را به متن اعمال کنید.

توصیه می شود وقتی متنی را از جای دیگری کپی می کنید، از این گزینه استفاده کنید، سپس استایل مورد نظر را به متن بدهید.

چینش متن (چپ چین، وسط چین، راست چین و بلوک چین):

  • با زدن روی چپ چین، متن انتخاب شده از سمت چپ به راست نوشته می شود.
  • با زدن روی وسط چین، متن انتخاب شده در وسط قرار می گیرد به طوری که فاصله آن از سمت چپ و راست به یک اندازه است.
  • با زدن روی راست چین، متن انتخاب شده از سمت راست به چپ نوشته می شود.
  • با زدن روی بلوک چین، متن انتخاب شده به طوری نوشته می شود که متن از هر دو طرف به یک فاصله باشد، این گزینه از ناهمسان بودن خط ها جلوگیری می کند و باعث می شود که خط ها مساوی باشند.

درج لینک:

با زدن روی این گزینه می توانید به یک متن لینک بدهید، به طوری که وقتی روی آن متن کلیک می کنیم، یک لینک باز شود. این کار به دو صورت زیر انجام می شود.

می توان نشانگر را در جای مورد نظر قرار داد و روی این گزینه کلیک کرد، سپس یک متن را در قسمت "نمایش متن" بنویسید، در قسمت URL لینک مورد نظر را قرار دهید و در پایان روی پذیرش بزنید.

همچنین می توان یک متن را نوشت، سپس آن متن را انتخاب کرد و سپس روی این گزینه کلیک کرد، در این صورت باید فقط در قسمت URL لینک مورد نظر را قرار دهید و در پایان روی پذیرش بزنید.

نکته: شما می توانید لینک کپی شده را به راحتی در قسمت URL درج کنید و نیاز نیست که ابتدا تعیین کنید که قرارداد لینک http است، https است و ... . وقتی لینک را به طور کامل در قسمت URL درج کنید، به صورت خودکار تشخیص می دهد که لینک کدام قرار داد را دارد.

 

همچنین شما می توانید تعیین کنید که لینک در این صفحه باز شود، در صفحه جدید باز شود و ...

اگر در پنجره باز شده روی مقصد کلیک کنید و پنجره جدید را انتخاب کنید، لینک در صفحه جدیدی باز می شود یا اگر همان پنجره را انتخاب کنید، لینک در همان صفحه باز می شود. البته اگر هیچ گزینه ای را انتخاب نکنید نیز لینک در همان صفحه باز می شود.

حذف لینک:

شما می توانید متنی که لینک دارد را انتخاب کنید و سپس روی این گزینه کلیک کنید، به این ترتیب لینک آن متن حذف می شود.

کلید برگشتن (واچیدن) و دوباره انجام دادن (بازچیدن):

شما با استفاده از کلید بازگشت (واچیدن) می توانید به عقب برگردید و تا یک تغییر از بین برود، همچنین با کلید دوباره انجام دادن (بازچیدن) می توانید دوباره یک تغییر را اعمال کنید. مثال:

شما یک متن را توپر کرده اید، با کلید بازگشت (واچیدن) می توانید متن را به حالت معمولی برگردانید سپس با زدن روی کلید دوباره انجام دادن (بازچیدن) می توانید دوباره آن متن را توپر کنید.

تعیین جهت نوشتن:

شما با استفاده از این گزینه ها می توانید جهت متن را تعیین کنید، با زدن روی کلید سمت راست، می توانید جهت متن را از راست به چپ تعیین کنید و با زدن روی کلید سمت چپ، می توانید، جهت متن را از چپ به راست تعیین کنید؛ توصیه می شود برای متن های انگلیسی از کلید سمت چپ به جای کلید چپ چین استفاده کنید. این کار از برخی مشکلات در متن جلوگیری می کند.

لیست ها:

  • لیست‌های مرتب (شمارشی):

شما با استفاده از این گزینه می توانید لیست هایی ایجاد کنید که شماره دارند، برای اینکار می توانید به دو روش زیر عمل کنید.

۱- شما می توانید این گزینه را فعال کنید، سپس کلمه مورد نظر را بنویسید، روی اینتر بزنید، کلمه بعد را بنویسید و ... پس از پایان لیست، روی اینتر بزنید و این گزینه را غیرفعال کنید، تا بقیه متن شما به صورت لیست نباشد.

۲- شما می توانید کلمه مورد نظر را بنویسید، روی اینتر بزنید، کلمه بعد را بنویسید و ... پس از پایان لیست متنی را که می خواهید به صورت لیست باشد را انتخاب کنید و بعد روی این گزینه کلیک کنید.

  • لیست‌های نامرتب (غیر شمارشی):

شما با استفاده از این گزینه می توانید لیست هایی ایجاد کنید که شماره ندارند و فقط با یک شکل لیست شده اند، برای اینکار می توانید به دو روش زیر عمل کنید.

۱- شما می توانید این گزینه را فعال کنید، سپس کلمه مورد نظر را بنویسید، روی اینتر بزنید، کلمه بعد را بنویسید و ... پس از پایان لیست، روی اینتر بزنید و این گزینه را غیرفعال کنید، تا بقیه متن شما به صورت لیست نباشد.

۲- شما می توانید کلمه مورد نظر را بنویسید، روی اینتر بزنید، کلمه بعد را بنویسید و ... پس از پایان لیست متنی را که می خواهید به صورت لیست باشد را انتخاب کنید و بعد روی این گزینه کلیک کنید.

نقل قول:

شما می توانید با استفاده از این گزینه متن را به صورت نقل قول بیان کنید. برای این گزینه هم می توانید متن را بنویسید، سپس آن را انتخاب کنید و روی این گزینه کلیک کنید، یا این گزینه را فعال کنید، متن مورد نظر را بنویسید، سپس روی اینتر زده و گزینه را غیرفعال کنید.

از این گزینه برای جلب توجه کردن متن، نقل قول از کسی، یا مثلا قرار دادن سوال یک نفر در نقل قول و سپس پاسخ دادن شما به آن سوال، به این ترتیب مشخص می شود که این سوال یک نفر دیگر است و شما به آن سوال پاسخ داده اید.

قرار دادن کد (کدهای CSS ،HTML و ...):

برای قرار دادن کد در نظر می توانید از این گزینه استفاده کنید.

برای این کار ابتدا باید روی این گزینه بزنید.

سپس در کادر کد مورد نظر را درج کنید و بعد روی پذیرش بزنید.

قرار دادن خط افقی:

بعضی وقت های پیش می آید که می خواهیم یک خط را از خط دیگر جدا کنیم، برای این کار می توانیم به جای قرار دادن یک خط فاصله از خط افقی استفاده کنیم.

برای این کار می توانید یک متن را بنویسید، سپس روی "گنجاندن خط افقی" بزنید و یک متن دیگر بنویسید و به این ترتیب دو متن را از هم جدا کنید یا می توانید یک متن را بنویسید، یک خط بین آن فاصله بگذارید و یک متن دیگر بنویسید و نشانگر را در آن خط خالی قرار دهید و روی "گنجاندن خط افقی" بزنید.

منبع (ویرایش فایل HTML نظر):

شما با استفاده از این گزینه می توانید متن را از طریق فایل HTML ویرایش کنید، مثلا با استفاده از تگ <hr> همان خط افقی را درج کنید و ...

البته اگر در فایل HTML یک تصویر را به متن اضافه کنید یا رنگ یک متن را تغییر دهید، ویرایشگر از آن پشتیبانی نمی کند و پس از ارسال نظر، آن تصویر حذف می شود و رنگ متن به رنگ پیش فرض (مشکی) بر می گردد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات (۱)

  • نویسنده آشنا
  • سلام

    خسته نباشی، حسابی واسه پست زحمت کشیدی🌹:)

    معلومه تازه یه چند ماهی هست به بیان بلاگ اومدین، خوش امد میگم🌹

    پاسخ:
    سلام، ممنون 🌹 بله چند ماهی بیشتر نیست که در بیان، وبلاگ ساخته ام.