راهنمایی‌های رایانه

راهنمایی‌هایی در زمینه‌ی رایانه و برنامه‌های آن

راهنمایی‌های رایانه

راهنمایی‌هایی در زمینه‌ی رایانه و برنامه‌های آن

  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید فاوآیکون تصویری است که در نوار بالایی مرورگر، کنار نام وبلاگ نمایش داده می شود. ابتدا باید بدانیم که فاوآیکون تصویری با ابعاد مربعی است، یعنی نباید ابعاد تصویری که برای فاوآیکون در نظر گرفته اید، ۲۰۰ پیکسل در ۳۰۰ پیکسل باشد، چون در این صورت تصویر کشیده می شود و طرح مورد نظر شما به درستی اعمال نمی شود. دوم اینکه ابعاد فاوآیکون باید کوچک باشد، پس نیازی نیست که ابعاد آن ۱۰۰۰ پیکسل در ۱۰۰۰ پیکسل باشد، ابعاد فاوآیکون معمولا ۱۶ پیکسل در ۱۶ پیکسل یا ۳۲ پیکسل در ۳۲ پیکسل است و ابعاد آن معمولا نباید بیشتر از ۱۰۰ پیکسل در ۱۰۰ پیکسل باشد.

تصویر فاوآیکون می تواند در فرمت های png ،jpg و ico باشد.

نکته: تصویری که برای فاوآیکون در نظر می گیرید، می تواند ۱۰۰۰ پیکسل در ۱۰۰۰ پیکسل هم باشد، اما این کار اصلا لزومی ندارد، چون فقط باعث می شود که زمان لود شدن وبلاگ یا سایت بیشتر شود.

 

روش درج کردن فاوآیکون برای وبلاگ:

۱- ابتدا تصویری که برای فاوآیکون در نظر گرفته اید یا طراحی کرده اید، را در صندوق بیان در پوشه templates بارگذاری کنید (پوشه templates ترافیک نامحدود دارد و برای بارگذاری فایل های قالب وبلاگ در نظر گرفته شده است)؛ برای این کار ابتدا روی "فضای اختصاصی" کلیک کنید، سپس روی "صندوق بیان  bayanbox" کلیک کنید و بعد روی پوشه templates کلیک کنید. سپس روی "ارسال فایل جدید" کلیک کنید و تصویر مورد نظر را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید، بعد روی "ارسال" کلیک کنید.

بعد از بارگذاری تصویر، نشانگر موس را روی تصویر ببرید و روی "مشاهده (علامت ذره بین) کلیک کنید. سپس لینک تصویر را از نوار آدرس کپی کنید.

بعد روی "قالب" و بعد روی "ویرایش ساختار قالب فعلی کلیک کنید، سپس کد زیر را بعد از <head> و قبل از <head/> قرار دهید (بعد از یکی از خط ها روی اینتر بزنید و کد زیر را در آنجا کپی کنید؛ دقت کنید که کد را بعد از <head> و قبل از <head/> قرار داده باشید.)، سپس لینک کپی شده را به جای "لینک" در کد قرار دهید. (البته یعنی داخل "" لینک مورد نظر را قرار دهید.)

<link rel="shortcut icon" href="لینک" type="image/x-icon">

حالا فاوآیکون به وبلاگ شما اضافه شده است و الآن باید این عکس را در نوار بالایی مرورگر در کنار نام وبلاگ مشاهده کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است